Crowdfunding – co można sfinansować w ten sposób?

Finansowanie społecznościowe, czyli tzw. crowdfunding to zjawisko, którego nie można nie doceniać, jeśli poszukuje się właśnie finansowania dla swojego projektu. Na specjalnych platformach crowdfundingowych gromadzi się społeczność, o której sympatię oraz zainteresowanie walczą liczne inicjatywy. Ci, którzy dobrze przedstawią swoje projekty, mogą liczyć na to, że użytkownicy wesprą ich wpłatami. Warto wiedzieć, co może być w ten sposób sfinansowane.

Crowdfunding pomaga potrzebującym

Niektóre platformy crowdfundingowe skupiają się na pomocy potrzebującym oraz realizowaniu inicjatyw społecznych. Wiele osób zbiera na nich pieniądze, aby opłacić leczenie dziecka, rehabilitację powypadkową, operację za granicą czy spłatę zadłużeń. Niekiedy także organizacje pożytku publicznego proszą o wsparcie np. na nowy sprzęt do leczenia i diagnostyki, remont schroniska itd. To wymiar crowdundingu oddalony nieco od sfery czysto biznesowej, jednak nie mniej znaczący, zwłaszcza dla tych, którzy chętnie niosą pomoc innym.

Crowdfunding dla niezależnych teamów

Platformy crowdfundingowe często dają życie przeróżnym projektom artystycznym, które w przeciwnym razie mogłyby nigdy nie ujrzeć światła dziennego. Pod tym względem króluje chociażby Kickstarter, gdzie powstaje wiele gier niezależnych, często także takich, które później zyskują szersze uznanie. Jak się okazuje, dzięki tego rodzaju serwisom, nie trzeba posiadać firmy, aby tworzyć i realizować się artystycznie.

Crowdfunding inwestycyjny

Poszukując finansowania dla projektu biznesowego, warto pomyśleć o crowdfundingu inwestycyjnym, jako jednej z możliwych ścieżek. To opcja przeznaczona dla zarejestrowanych spółek, które chcą w taki sposób dystrybuować akcje. Jest ona wykorzystywana przez nowe firmy i start-upy, ale również przez istniejące przedsiębiorstwa startujące z nową inicjatywą. Więcej na ten temat przeczytamy tutaj https://allebiznes.pl/crowdfunding-wszystko-co-musisz-wiedziec-o-tym-zjawisku/. Znaczącą zaletą ogłaszania takich projektów na platformach crowdfundingowych jest testowanie zainteresowania. Jeśli już na starcie nie widać zaangażowania społeczności, należy dobrze przemyśleć swoje działania po raz kolejny i być może zdecydować się zmienić ścieżkę biznesową.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *